Technika ze hry vietcong1

 

Vojenská technika

UH-1D Huey Helicopter

Nejpoužívanějším vrtulníkem v době Vietnamského konfliktu byl Bell UH-1 Iroquis, známější spíš jako "Huey". Do konce války jich bylo do Jihovýchodní Asie doveženo přes pět tisíc. "Hueye" byly používány pro evakuaci zraněných, převoz osob a materiálu, a jako bitevníky. Od padesátých let bylo této helikoptéry, považované za nejuniverzálnější vrtulníky na světě, vyrobeno přes devět tisíc kusů, které létaly přes čtyřicet zemí na světě. UH-1D (upravený tak, aby mohl převážet 12 vojáku s posádkou dvou pilotů) dorazil do Vietnamu v roce 1963. Tento "Huey" mel delší trup než předchozí modely, zvetšený průměr rotoru, vetší dosah a mocnější motor Lycoming T53-L-11 1100. UH-1D měl dosah 467 km a maximální rychlost 127 mil za hodinu. UH-1D "Huey" mohl být vyzbrojený kulomety M60D umístěnými ve dveřích, podvěšenými čtyřmi kulomety M60C, 20mm kanónem, 2,75 palcovými raketomety, 40mm granátometem a až 6 standardními NATO AGM-22B protitankovými řízenými střelami.

M151 MUTT Jeep

Mutt byl vyráběn mezi lety 1960-1985 a používán především během války ve Vietnamu. M151 měl čtyřkolé nezávislé zavěšení kol, které bylo odpovědné za jeho poněkud nepředvídatelné chování při řízení. Při prudkém otočení volantem se kola přední nápravy většinou přetočila a vozidlo se převrátilo. Později se začaly vyrábět dvě verze automobilu: A1 a A2. A2 přijalo polo-nezávislé zavěšení zadních kol spolu s tažným ramenem nápravy. Změny vedli k větší pevnosti a stabilitě vozidla. Navzdory velkému stáří se MUTT užívá ještě dnes.

GAZ 69

GAZ (jeden s prvních ruských terénních vozidel) zažil mnoho úprav od svého zrodu roku 1938. Byl navržen jako malý pohyblivý automobil s náhonem na všechna čtyři kola. GAZ vynikal v extrémních terénních podmínkách, ale byl méně spolehlivý a úsporný než podobné americké modely, trpěl častými poruchami a velkou spotřebou. Model GAZ 69 byl poprvé představen roku 1947 a brzy začal být uznáván jako solidní terénní vozidlo. Do prosince 1972, kdy byla výroba zastavena, postavily továrny přes 630 000 těchto vozů.

ZPU-2 Protiletecký kulomet

ZPU-2 byl poprvé představen roku 1949, jako zdvojená verze klasického sovětského 14.5 mm kulometu ZPU-1. V Koreji to byla nejvražednější překážka pro americká letadla. Stejně smrtící byl i ve Vietnamu. Kulomet ZPU-2 býval postaven na dvou různých kolových podvozcích. Starší model má větší blatníky a dvojité trubicovité tažné zařízení. Při nastavování ZPU do střelecké pozice, obsluha kola odstraní a zbraň potom stojí na trojnohém podvozku. Pozdější model, který je lehčí, má menší blatníky a jednodušší tažné zařízení. Ve střelecké pozici jsou kola zdvižena, ale ne odstraněna úplně. ZPU-2 byl také používán v sedmdesátých letech některými armádami a bezpečnostními organizacemi zemí Varšavské smlouvy, jako například východoněmeckou milicí. Všechny zbraně v této sérii používají průrazné střelivo API (BS 41), projektily váží 64,4 gramu a mají úsťovou rychlost 1000 metru za sekundu, dokáží prorazit 32 mm pancíře. ZPU-2 dokáže vystřelit 600 výstřelu za minutu.

F-5 Freedom Fighter / Tiger

F5 poprvé vzlétl 30. června 1959. F-5 byl nadzvukový bojový letoun prvotřídní kvality, který se snadno udržoval a jeho výroba byla levná. V roce 1962 Ministerstvo obrany ohlásilo, že si vybralo letoun pro program vojenské asistence (Military Assistance Program - MAP). Piloti z Iránu a Jižní Korey byli první, kteří byli vycvičeni na letounech F-5. Brzy je následovali další piloti z jiných státu. Tréninková dvousedadlová verze F-5B poprvé vzlétla v únoru 1964. Ačkoli byla veškerá produkce F-5A určena pro MAP, v listopadu 1965 získalo USAF 12 F-5 ze zásob MAP a poslalo je do Vietnamu s 4503. taktickým stíhacím wingem, na "zkoušku bojem". Tento program byl označen kódovým jménem "Skoshi Tiger" ("Malý Tygr"). Během těchto bojů získaly stíhačky F-5 svou přezdívku Tygr. F-5 Freedom Fighter ("Bojovník za svobodu") má maximální rychlost 952 mil za hodinu a dolet 1100 mil.

CH47 Chinook

CH47, dvoumotorový vrtulník s dvěma rotory za sebou v tandemu, byl postavený v roce 1961 a byl určený jako transportní vrtulník do jakéhokoli počasí. Kromě převážení vojáků, zbraní a zásob se tento stroj prokázal jako neocenitelný při evakuacích, převozech vyřazených letadel a dokonce i při bombardování cílů nedostupných pro normální letadla. Chinook dokáže unést na svém nákladovém háku 12 tun nákladu, až 9 tun uvnitř, anebo až 44 vojáku (plus posádku). Trup je dlouhý přibližně 17 metrů. Oba rotory mají průměr 20 metru, takže je délka CH-47 (s rotujícími vrtulemi) přibližně 33 metru. Minimální posádka potřebná pro taktické operace jsou čtyři muži - dva piloti, jeden letový inženýr a jeden člen posádky. Maximální rychlost je 170 uzlů, normálně používaná rychlost je kolem 130 uzlů.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode